Ez a prompt segít a tanároknak óraszerkezetet kidolgozni, amely egy adott tanítási óra logikai felépítését és időbeosztását határozza meg. A jól strukturált óraszerkezet biztosítja, hogy a tananyag hatékonyan, a diákok figyelmét fenntartva és az ismeretek elmélyítésére fókuszálva legyen átadva.
Az óraszerkezet tartalmazhatja:
✅ Bevezetés (motiváció, előzetes tudás aktiválása) – Az óra témájának bemutatása és a diákok érdeklődésének felkeltése.
✅ Új ismeretek átadása – Az új tananyag magyarázata, példák és szemléltetés.
✅ Gyakorlás és alkalmazás – Egyéni vagy csoportos feladatok, interaktív tevékenységek.
✅ Összegzés és visszacsatolás – A tanultak rövid áttekintése, tanári vagy diák-reflexió.
✅ Értékelési szempontok – Hogyan követhető a diákok fejlődése és megértése?
✅ Segít a tanároknak strukturált és hatékony órákat tartani – Az időkeretek meghatározásával a tananyag megfelelően osztható be.
✅ Biztosítja a diákok aktív részvételét – Az interaktív szakaszok bevonják a tanulókat.
✅ Támogatja a differenciált oktatást – Az eltérő képességű diákok is követhetik az órát saját tempójukban.
✅ Minden tantárgyhoz és korosztályhoz igazítható – Rugalmasan alkalmazható különböző oktatási helyzetekben.
✅ Megkönnyíti az órai értékelést és visszacsatolást – Lehetőséget ad a tanulói teljesítmény folyamatos figyelemmel kísérésére.
Dolgozd ki egy óraszerkezetét földrajzból a vulkánok kialakulása témájában. Az óraszerkezet tartalmazza a bevezető kérdéseket és motivációs feladatokat, az új ismeretek átadásának módját (videók, képek, tanári magyarázat), a gyakorlati szakaszt (vulkánkitörési modell készítése), valamint az óra összegzését és értékelését.
📌 Időtartam meghatározása – Pl. „Egy 45 perces vagy 90 perces óra szerkezete.”
📌 Tanítási módszerek kiválasztása – Pl. „Projektalapú tanulás, előadás, csoportmunka, digitális eszközök használata.”
📌 Interaktív elemek hozzáadása – Pl. „Online kvízek, gamifikáció, szimulációs feladatok.”
📌 Értékelési módok variálása – Pl. „Diákok önértékelése, csoportos visszacsatolás, rövid szóbeli teszt.”
📌 Különböző tanulási stílusok figyelembevétele – „Adj vizuális, auditív és mozgásos tanulási lehetőségeket.
Hogyan használjuk a promptokat?
1. Másold be a promptot a ChatGPT felületére.
2. Cseréld ki a [szögletes zárójelben] lévő szöveget a sajátoddal.
3. Finomhangold a promptot, ha szükséges.
Ha nem tetszik az első eredmény, ne csüggedj! Kísérletezz a beállításokkal, amíg meg nem találod a tökéletes kombinációt. Használj specifikus szavakat, adj meg stílusjegyeket, tölts fel referenciaképeket, példákat és ne félj kísérletezni!
Prompt
Férj hozzá az összes
eszközhöz!
Folyamatosan pörög a mókuskerék, alig van idő kreatívan gondolkodni, új ötletekkel előállni?
Regisztráj most és kezd el már ma használni az AI Eszköztárat!