A befektetés megtérülése (ROI) marketingben: A siker mérőszáma
Ha valaha is elgondolkodtál azon, hogy vajon a marketingkampányaid mennyire hatékonyak, vagy hogyan optimalizálhatod a marketingbüdzsédet, akkor ez a poszt neked szól!
Bónusz: Azonnal használható promptok a poszt végén!
Mi is az a Marketing ROI?
Egyszerűen fogalmazva, a marketing ROI az a számítás, amely megmutatja, hogy a marketingtevékenységeid mennyi bevételt generálnak a ráfordított költségekhez képest.
A képlet így néz ki:
[(Bevétel – Marketing költség) / Marketing költség] x 100.
Tegyük fel, hogy 300,000 Ft-ot költöttél egy kampányra, ami 2,000,000 Ft bevételt hozott.
Ebben az esetben a marketing ROI-od: [(2,000,000 Ft – 300,000 Ft) / 300,000 Ft] x 100 = 566,67%
A mesterséges intelligencia szerepe a ROI optimalizálásában
-
Ajánlat